Page content

3 dingen die je niet weet van je klanten maar wel wil weten

3 dingen die je niet weet van je klanten maar wel wil weten

Help! er is al zooveeeel online….

Moet ik dan (nog) harder schreeuwen dat ik en mijn bedrijf/aanbod bestaan? Maar dat past helemaal niet bij mij 🙁

Zou het kunnen dat jij bovenstaande dialoog (meermaals) met jezelf hebt gevoerd? Of dat nu misschien nog steeds doet?

Elke dag komt er tonnen informatie bij. Het lijkt wel alsof iedereen online actief is.

Mocht dat je gedachtengang zijn, geloof mij dan maar dat dat NIET zo is 🙂

 

Je kan dan zoals steeds, 3 opties kiezen:

  • je gaat inderdaad harder roepen, ook al past dat helemaal niet bij wie je bent
  • je steekt jezelf volledig weg en bent verlamd, jij bouwt je bedrijf wel op de klassieke manier van netwerken
  • je kiest een totaal nieuwe aanpak

 

Dat laatste heb ikzelf gedaan.

Uiteraard had ik al heel lang een goed beeld van wie mijn ideale klant is. Dat is de eerste stap van je marketingaanpak tenslotte 😉

Maar tijden veranderen…. en dus ben ik lang niet meer de enige (verre van) die ondernemers leert hoe ze meer klanten en meer omzet krijgen. Zonder dat je daarvoor per definitie harder werkt.

Harder roepen ligt niet in mijn aard.

Ik heb het wel geprobeerd 🙂 maar kwam al gauw van een kale kermis thuis.

Logisch ook…. want je ziet van ver dat ik iets deed dat niet bij me past.

Dus moest er een andere manier zijn.

Maar welke dan?

Het kwam bijna als per toeval: toen ik Sales Queen lanceerde, liep dat als een sneltrein.

Terwijl ik hetzelfde rapport eerder al online had gezet. En er toen bijna niemand interesse in had.

 

Wat was dan nu zo anders?

Ik had uitgedokterd wat de EIGENSCHAPPEN zijn van de klanten met wie ik het liefst werk.

De (vrouwelijke) ondernemers met wie ik werk, willen heel graag een echte Queen zijn. Dat is heel anders dan een Prinses.  En dat uit zich in ALLE aspecten van hun leven. Niet enkel in hun bedrijf.

De dames met wie ik best werk:

  • zijn dynamisch
  • zijn stijlvol en vrouwelijk
  • houden van mooie dingen en verwennerij
  • willen een echt goed inkomen verdienen
  • willen onafhankelijk zijn
  • willen leiden
  • willen zelf bepalen
  • weten van aanpakken
  • weten heel goed wat ze willen

 

Al die zaken vinden ze terug in 1 omschrijving: Queen.

Het maakt dat ik vorige week een groep van 9 ondernemers had met allemaal Queens (to be). En ene King 🙂

Door op deze manier je branding in te richten, krijg je een hele andere dynamiek. Je trekt letterlijk aan wie je echt wil. Heerlijk is dat! 🙂

 

De 3 dingen die je hiervoor nodig hebt:

  1. Zelf een heldere kijk op de eigenschappen van je ideale klant. Het lijkt simpel, maar tijdens de Sales Queen Live workshop bleek het dat in de praktijk allesbehalve te zijn
  2. Een brand die aantrekkelijk is in termen van woordgebruik. Best is dat je 1 term ‘plakt’ op je ideale klant zodat die zichzelf al helemaal in die rol ziet. Bij mij is dat dus Queen.
  3. Aansluiten met je Personal Brand (hoewel ik van mening ben dat het VEEL belangrijker is dat je een merk bouwt dat je ideale klanten echt willen want alles draait om What’s in it for me).

Klik gerust eens door onze categorieën heen: