Page content

3 tips hoe jij deze zomer geen inkomensverlies lijdt

De zomer komt eraan en dat betekent voor veel dienstverlenende ondernemers 2 dingen: 

• Genieten van welverdiende rust
•( Nog meer) onzekerheid over het inkomen

Hoe zit dat bij jou? Lig jij nu ook al wakker van je inkomsten in de vakantiemaanden of heb je jezelf er al op ingesteld dat het zoals alle andere jaren ‘gene vette’ zal zijn?

Herkenning alom want been there, done that….

Ik herken het oh zo goed want in het begin bestaan van innerOUT gaf ik, om rond te komen, ook nog les in bedrijven. En dat aan een uurtarief van € 35 (in het begin zelfs nog minder en dat met een diploma Licentiaat Germaanse….) wat maakte dat ik ook in de maanden voordien weinig extra omzet had om juli en augustus te overbruggen.
Not fun, dat kan ik je wel vertellen!

Nog héél vaak kom ik ondernemers in diezelfde situatie tegen. Ze verkopen hun dienst aan uur/factuur en zijn dus onderhevig aan grote schommelingen.

De frustratie en onrust is erg groot als ik met die personen praat. Want vaak beginnen de anullaties nu al, eind juni om pas echt goed op gang te komen half september. Vaak zijn ze ook overtuigd dat het de enige manier is. Gelukkig hoeft het niet zo te zijn.

Vakantie is toch leuk?

Uiteraard, zelfs hele lange vakanties zijn leuk maar wel enkel als je daar zélf voor kiest. En ook het geld hebt om er optimaal vn te genieten want ook thuisblijven kost geld.

Wat je vooral NIET moet doen:

• De maanden voor en na de zomer nog harder werker aan hetzelfde hoge of lage uurtarief
• Nog meer cold calling doen en prospectie-afspraken maken. Je krijgt op die manier wel het gevoel dat je héél druk bezig bent, maar het zijn geen factureerbare uren en dragen dus niet bij tot je inkomen.

Een voorbeeld hoe het anders kan:

Gisteren volgde ik een intense training bij Ellen De Lange van Faxion (www.faxion.nl). In haar 1-daagse training #Groeisprint vertelt ze haar ervaring. Ik deel dan ook graag wat ik van haar heb geleerd:

• Ze zorgt ervoor dat ze een hele schare fans krijgt
• Die weten al op voorhand dat ze haar dienst (klantentevredenheid onderzoeken) willen afnemen
• Ze voert enkel nog gesprekken met haar fans en heeft daardoor véél meer tijd om zich bezig te houden met gerichte marketing

Resultaat? :

• Veel meer vrije tijd
• Veel makkelijker aan klanten komen
• Geen frustratie over gesprekken die nergens toe leiden
• Hogere omzet

Ellen werkt niet enkel met ondernemers zoals jij en ik, maar ook met de hele grote multinationals. En ja, ook met die grote A-merken werkt het op die manier. Zij vinden haar ipv omgekeerd en cold calling doet ze echt al helemaal niet.

Wat heb je er dan voor nodig?

An sich betrekkelijk weinig eigenlijk. Een aantal basisingrediënten zijn wel essentieel:

• Weten wie jou ideale klant is
• Exact Weten welke oplossing jij voor iemand of een bedrijf biedt
• Een schare trouwe fans creëren
• Niet meer uur/factuur maar met programma’s werken

Het bovenstaande is HET succesrecept voor een zomer zonder financiële stress. Een zomer met enkel veel ontspanning en veel plezier! En hopelijk ook zon want daar worden we met zn allen toch extra blij van!

Wil je meer weten over hoe jij met jouw bedrijf die klantenmagneet wordt zodat je:

• Meer verdient in minder tijd
• Verlost bent van cold calling
• Een vrij stabiel inkomen creëert

Neem dan deel aan het GRATIS webinar op maandag 2 juli om 13.00 u

 

Comment Section

6 reacties op “3 tips hoe jij deze zomer geen inkomensverlies lijdt


Door Liesbeth op 24 juni 2012

lijkt me leuk, maar ik zit dan dus op een opdracht waar ik dit niet kan volgen.
Ik herken het probleem. Mijn opdracht loopt af 1 sept. en vind maar eens wat anders.
Ben al vanaf mei bezig en straks gaat iedereen op vakantie.
Pfff, ben graag zelfstandig maar soms….. 2 jaar geleden was het geen probleem maar nu ligt het anders.


Door Petra Mertens op 25 juni 2012

Dag Liesbeth,

Dankje voor je reactie. Je probleem is heel herkenbaar en hoe het anders kan, leer je in het webinar.

Ook al kan je er op dat moment niet bij zijn, als je je opgeeft ontvang je daarna de link.

Veel succes!

Petra



Door Els op 26 juni 2012

Dankjewel Petra! Het is herkenbaar en als klantenmagneet-cursist weet ik nu nog beter waarom ik in je programma aanwezig ben! Ik ga het gelijk nog eens aanbevelen bij iemand die daar volgens mij veel aan gaat hebben! Groetjes, Els


Door Petra Mertens op 27 juni 2012

Dankje Els voor je feedback! En leuk dat het artikel nog extra bijdraagt aan jouw stappen binnen het lange programma van Klantenmagneet. Jouw zomer wordt alvast anders!

Succes,

Petra


Door Joost van der Laan op 27 juni 2012

Lijkt mij geen recept voor de zomerperiode, maar gewoon een werkwijze die elke ondernemer altijd moet uitvoeren. Een goed ondernemer heeft dit in dit zijn/haar genen, maar soms is het wat lastig communiceren met de nieuwe online media kanalen. En daar zijn weer oplossingen voor.

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: