Page content

Als enige vrouw op het podium van The Sales Summit

Als enige vrouw op het podium van The Sales Summit

“Sales is not about selling”

“I don’t like sales”

Donderdag was ik dus op de Sales Summit . Als enige vrouw op een podium met TOPsprekers. Voor. Een. Bomvolle. Zaal.

Om 8.30 wenste ik echt dat ik er NIET was!

Ik was ervan overtuigd dat het slecht was gegaan, dat eerste stuk.

Dat iedereen kon horen hoe nerveus ik was. Gelukkig was er Twitter om me van het tegendeel te bewijzen 🙂

Om maar te zeggen: dit zijn geen dingen die ik zo even snel snel en met gemak doe. Dat is WAAAAAYYYY uit m’n comfortzone.

Daarom deel ik dat met jou.

Zodat het je hopelijk inspireert om ook die enge dingen WEL te doen.

De laatste ging met alle eer lopen. Terecht of niet? 

De ene spreker was al beter dan de andere, dat is altijd zo.

En het strafste bewaarden ze uiteraard voor het laatst. Dat gaat ook altijd zo.

Het was de enige presentator die het lef had zonder powerpoint of slides te presenteren. Hallo dappere mannen??

De zaal hing echt aan zijn lippen. Ook al was het LAAT .

Was zijn inhoud dan zo overweldigend dat je dacht WOW DAT heb ik nog nooit gehoord?

Nope. Hij had een ander magisch instrument: hij was geweldig in VERHALEN vertellen. En meer nog: ZIJN VERHAAL.

Hoe hij als totale nerd er niet in slaagde een job te houden. Enkel toen hij op commissie ging werken, mocht hij blijven.

Hij kostte tenslotte niks als hij niks verkocht.

En hij verkocht NIKS.

TOT hij zijn eigen systeem ontdekte en BAM: hij werd de beste verkoper van allemaal.

Het verhaal hoe hij als introvert & nerd de beste sales van het bedrijf werd, raakte

Terwijl, eerlijk is eerlijk, de andere sprekers veel meer praktische tips gaven die je instant kon toepassen (en waarmee je dus instant resultaat bereikt).

Sales Queens zijn MASTER in de JUISTE verhalen vertellen.

Wat is jouw verhaal?

En deel je dat op een manier die jouw potentiële ideale klant aanspreekt?

Er was trouwens nog een reden waarom hij de aandacht vasthield

Het was niet zozeer WAT hij zei.

Wel HOE hij het zei.

Misschien is dat in een verkoopgesprek of presentatie wel het allerbelangrijkste.

De manier waarop je iets zegt.

Gisteren stond er daarover een interessant artikel op Blendle (kan je hier gratis lezen)

 Gouden tip van Sanjoy Bhose

Lichaamstaal is essentieel als je JA wil krijgen.

OOK als dat via de telefoon is.

Zorg dat je altijd zelfzeker overkomt. NIET arrogant.

Mensen kopen van mensen. 

Maar ze willen er OOK zeker van zijn dat hun geld goed is besteed.

Dat moet jij ook aan de buitenkant tonen.

En in de woorden die je gebruikt.

Daarom dat Lichaamstaal een echt onderdeel is van Verbindend Verkopen.

Omdat weten HOE ik uitstraal wat ik WIL uitstralen, me helpt om zo’n dingen als The Sales Summit te doen.

Binnenin sterf ik nog steeds, net zoals vroeger. Alleen ziet nu niemand dat, waardoor ik het wel durf. GROOT verschil 🙂

Wil jij ook veeel meer resultaat halen met de inspanning die je nu al doet?

Dat kan. Je kan zelfs je omzet verdubbelen zonder harder te werken. Echt. Waar.

Hoe?

Door een echte Sales Queen te worden! Download nu het E-book met de 31 onbewuste valkuilen.

Ja, stuur mij het gratis E-book

Klik gerust eens door onze categorieën heen: