Page content

Hoe enthousiasme je business laat mislukken

Hoe enthousiasme je business laat mislukken

Introvert of extravert: elke ondernemer met wie ik spreek, is enthousiast over zijn bedrijf. En terecht.

Maar je enthousiasme kan ook helemaal verkeerd uitpakken. Zonder dat je dat beseft.

 

Van nature ben ik introvert. Maar in het juiste gezelschap of over het goeie onderwerp, kan ik heeeel uitbundig zijn. Het is niet gemaakt, niet gespeeld…. Just who I am.

 

Gewoon mezelf


Ondernemers helpen om hun echte droombedrijf te realiseren is iets waar ik heeeel blij van word. En dat uitte zich ook in mijn 1-1 Conversational Selling gesprekken.

Ergens had ik ook nog in een ver verleden geleerd: ‘Enthousiasm Sells’. Dus: was ik mijn eigenste zelf en…. mijn eigenste hyper enthousiaste IK.

 

Je komt over als een gladde verkoper. Oh nee. Help.



Bleek dat voor de andere persoon, een totale afknapper. Want in een verkoopgesprek wordt enthousiasme vaak gezien als = een gladde verkoper die je iets wil opdringen dat je niet nodig hebt. Oh help. Dat is natuurlijk het laatste dat je wil!

Natuurlijk is dat niet jouw intentie, maar het is wel hoe de ander het ervaart.  En dus zegt hij/zij onbewust al direct NEE tegen jou. Zonder zelfs te weten/horen wat je te bieden hebt.



Het allermoeilijkste stuk



Onbewuste triggers zijn het allermoeilijkst om aan te pakken . Want vaker dan niet, ben je je er zelf niet eens van bewust. Dat is ook de reden dat ik het rapport 31 Onbewuste Valkuilen‘ heb geschreven. Het is nu nog tijdelijk gratis te downloaden.

Eén ding moet je weten vooraleer je begint over authentiek zijn en jezelf blijven.



het gaat NOOIT om jou, maar om je potentiële klant zijn proces


Katinka, bijvoorbeeld, is van zichzelf een super enthousiaste dame. Ze weet wat ze wil en ze straalt een enorm power uit.

De vrouwen met wie ze werkt, kijken net om die reden naar haar op. Uiteraard ook omwille van haar competenties in haar vakgebied, maar zeker ook omwille van de persoonlijkheid die ze is.

Daar wringt ook het schoentje. Want haar ideale klanten zijn vrouwen die dat NU nog niet hebben. Die blaken meestal nog niet van zelfvertrouwen.

 

Te veel Katinka bestaat



Krachtige Katinka kan dan in een allereerste 1-1 gesprek te veel Katinka zijn. Het klinkt raar, maar denk er maar even over na….

Het is een punt in het ‘Word een Sales Rockster VIP Programma’ , dat voor haar echt heel moeilijke was. Want ook voor haar stond: ‘Enthousiast zijn is positief’;



Enkel Happy Faces



Tot ze erin slaagde om (na veel oefenen en bijsturen) zich ECHT te verplaatsen in haar ideale klant. Haar 1-1 Conversational Selling gesprekken verliepen instant anders. Haar resultaat was dat ook 🙂 In minder dan 1 maand had Katinka haar investering dik terugverdiend.

Maar bovenal: had ze gelukkige klanten die JA hadden gezegd. JA tegen haar aanbod, maar vooral JA tegen zichzelf. JA tegen een leven vol zelfvertrouwen.

Zeg nu zelf: wat is er meer fantastisch dan dit?


Wil je ontdekken in welke andere onbewuste valkuilen je ongetwijfeld nog trapt?


De eerste 250 zijn de deur uit en de reacties super positief. Het is exact dezelfde info als die ik met mijn VIP klanten zoals Katinka deel. Niet zomaar een snelle gratis weggever….


Klik hier om het E-book direct in je mailbox te krijgen:


directdownloaden


Ik hoop van harte dat je het niet enkel leest, maar vooral ook TOEPAST! EN uiteraard dat je mij laat weten wat het voor jou heeft veranderd!


Klik gerust eens door onze categorieën heen: