Page content

Hoe mijn scheiding een zegen werd voor mijn bedrijf

Hoe mijn scheiding een zegen werd voor mijn bedrijf

Het is niet voor iedereen

dus zal ik me al op voorhand excuseren

ooit dacht ik oprecht van wel.

 

Was ik er zelfs van overtuigd dat echt iedereen, man en vrouw, een geweldig bedrijf kan neerzetten.

 

Echt all the way gaan. Premium dus. Of Pro.

 

Voor mij betekent dat dat de lat op minimaal EUR 100.000 ligt.

 

Inderdaad. Minimaal.

 

Het mag met andere woorden op een flink stuk meer zijn.

 

Hoewel het nooit over de omzet gaat.

 

 

Maar die EUR 100.000 is een graadmeter.

 

Als je daar naar streeft, dan betekent het dat je echt voluit wil gaan.

 

Dat je de juiste ingesteldheid hebt.

 

Dat je lef hebt.

 

Overtuiging ook.

 

Hoewel het super aanlokkelijk lijkt en iedereen die ondergrens wil realiseren, weet ik dat niet iedereen daarin slaagt.

 

 

Dat is misschien hard. En cru. En te direct.

Maar ook de waarheid.

 

 

Ik zou het liever anders willen.

 

 

Namelijk dat de vrouwen die er met hart en ziel aan beginnen er ook helemaal voor gaan. Hun angsten overboord gooien.

 

Ik heb makkelijk praten. Dat weet ik.

 

Want ik heb enkel een hond. Geen man. En al helemaal geen kinderen die mijn aandacht vragen.

 

Er is evenwel nog iets anders.

 

Ze zijn er echter wel vrouwen MET man. en MET kinderen die die ondergrens bereiken. En veel meer zelfs.

Die een heus bedrijf met personeel en al hebben uitgebouwd.

 

Het kan dus wel.

 

Maar het komt niet vanzelf.

 

Ook niet als je de stappen van de klantenmagneet die ik vroeger aanleerde, allemaal toepast.

 

Nee. Eerlijk is eerlijk. Ook dan slaagt niet iedereen erin.

 

Dat verbaasde me lange tijd.

 

Tot ik besefte dat het niet aan die stappen ligt.

 

Wel aan je persoonlijkheid.

 

Die drang om het echt te willen.

 

 

Het meest dramatische uit m’n leven bleek ook een blessing in disguise te zijn

 

 

 

Mijn scheiding.

 

En meer nog dat ik daarna nooit meer echt van ’t straat ben geraakt (allé tot nu toe dan). Want het betekende dat ik geen veilige kooi meer had.

 

Dat alles wat ik wilde hebben in het leven, voortaan helemaal van mezelf moest komen.

 

Luxe moest (en moet) ik zelf verdienen.

Dat was ooit anders. Toen was ik rotverwend.

En daarmee arrogant. Niet beseffend wat ik allemaal had om dankbaar voor te zijn.

 

Het was allemaal zo ontzettend vanzelfsprekend

 

Ik beschouwde mijn luxe leventje als normaal. Als ik iets wilde, dan kocht ik dat.

 

Ik werd omringd door liefde en steun. Ik was een echte prinses. Mijn scheiding heeft me gedwongen om eindelijk volwassen te worden. Om op eigen benen te staan.

 

Meer nog: ik heb door het hele proces een kracht in mezelf gevonden die ik er nooit in had vermoed.

 

De Petra van toen (8 jaar geleden) zou niet kunnen wat k vandaag wel kan.

 

enthousiaste IK

 

 

Natuurlijk zeg ik niet dat jij moet scheiden 🙂 Verre van. Je moet vooral koesteren wat er is. Want die veilige en stabiele haven is net ontzettend belangrijk als je succesvol wil zijn.

 

Ongetwijfeld was ik nu al een pak verder als er in de voorbije 8 jaar een nieuwe sterke man naast me had gestaan.

 

Maar dat doet er niet toe.

 

Wat er wel toe doet, is dat het in je moet zitten.

 

Het is iets dat niemand je kan leren.

 

Dat je met geen enkele marketing of sales training kan leren.

 

 

 

Je moet niet geboren zijn als ondernemer. Of uit een ondernemersfamilie komen om te slagen.

 

 

Maar die drive, die gebetenheid, dat streven…. dat moet er wel inzitten.

 

Vaak gaat het over mannelijke en vrouwelijke energie.

 

Man. Wat ben ik blij dat ik een stevige portie mannelijke energie in m’n genen heb. Want zonder zou ik echt al heeel lang hebben opgegegeven.

 

Toegegeven. Het is een kunst om niet naar de ene kant over te hellen. Om ook het vrouwelijke stuk toe te laten.

 

Maar als je me persoonlijk kent, dan weet je dat ik daar niet al te veel moeite mee heb. Je moet tenslotte niet alles geloven wat je online ziet 🙂 Die kant tonen op social media vind ik lastig.

 

Niet zo als ik live met klanten werk. Dan laat ik heel veel van mezelf zien.

 

Maar ik dwaal af.

 

Want het gaat om jou, tenslotte.

 

De vraag aan jou is: Do you have what it takes?

 

Om echt premium te gaan?

 

PS: heb je jouw kopie van het gloednieuwe e-book al aangevraagd? Het is nu nog gratis!

== >> http://realiseerjedroombedrijf.be/sales-queen-opt-in-lang/

 

Klik gerust eens door onze categorieën heen: