Page content

Meer dan 1.000x gedeeld op Facebook.  Help. Ik ben slecht bezig!

Meer dan 1.000x gedeeld op Facebook. Help. Ik ben slecht bezig!

Wow. Het artikel werd meer dan 1.000x gedeeld op Facebook” (op seminarie vorig weekend)

“400 klanten voor mijn nieuwe programma” (Amerikaanse dame met wie ik bevriend ben sinds David Neagle)

Even. Heel even was ik weer bij hetzelfde punt.

Helemaal flabbergasted door die aantallen.

Want natuurlijk is dat een OMG Kei coole prestatie.

En nee… daar kom ik zelfs in de verste verte niet bij in de buurt.

Dus sloeg mijn ego even op tilt 🙂

“Ik wil dat oooooook. Ik ben niet goed bezig. Zie je wel dat je meer moet doen. Meer video’s maken. Elke dag periscopen.”

Het lijstje is eindeloos. De stemmen in mijn hoofd razend luid.

Help Help Help!!

 

Is dat soms ook jouw verhaal?

En wat doet dat met jou?

Ik geef eerlijk toe dat zulke berichten me volledig konden verlammen. Ik voelde me zoooo klein en zooo slecht bezig dat ik dan gewoon niks meer deed.

Uiteraard de stomste tactiek EVER!

 

GELUKKIG heb ik intussen veel geleerd.

Ik kan mezelf zowaar tot de orde roepen. Heeel handig om dat zelf te kunnen 🙂

Het gaat immers niet om de kwantiteit.

WEL om hetgeen JIJ zelf wil.

 

Als jij je ook overdonderd voelt. Geef dan antwoord op het volgende

  • Hoe ziet jouw ideale business model eruit?
  • Is het noodzakelijk om zulke aantallen te bereiken om je gewenste omzet te realiseren?
  • Of is het bij jou net zozeer een egodingetje?

 

Intussen weet ik immers:

  • mijn omzet is een pak hoger met mijn Queen Mastery programma met 13 deelnemers dan bij haar laatste launch met 400 klanten
  • de inspanning die er tegenover staat is bij mij veel kleiner voor meer (financieel) resultaat (geen launch, geen salespagina, geen storm op social media….)
  • het moeten moeten moeten en spamgehalte onbestaande in mijn manier van werken (het moeten moeten komt uit HAAR verhaal)
  • alleen al het idee van 400 klanten die vragen hebben over hun factuur, hun paswoord kwijt zijn….

 

Voor je me jaloezie verwijt. Nope. ECHT niet.

Zowel voorbeeld 1 als voorbeeld 2 komt van een dame die ik diep in m’n hart draag. En alle overvloed toewens.

Dat mag zonder enige moeite veel meer zijn dan mij.

Daar heeft mijn ego geen last van 🙂 Integendeel.

 

Het grootste inzicht?

  • Ken jezelf ! Verlammen zulke berichten je? Ga dan dieper kijken en vraag je af waarom dat zo is
  • Kies een businessmodel dat past bij wie JIJ bent als persoon. Hoeveel inspanning wil je leveren om online zichtbaar te zijn?

 

Conclusie:

Zelfkennis is essentieel.

Een passend verdienmodel een 2de belangrijke.

Maar hééé….. natuurlijk mag je mijn berichten op Facebook volop liken, delen, op reageren. Please do.

Ik dans de hele buurt rond als ik ooit iets +1000x gedeeld zie 🙂

Alleen ga ik tot dat gebeurt (als het al ooit gebeurt) niet unhappy zijn. Of me klein voelen. of niet genoeg. Of één van al die andere dingen waar veel (vrouwelijke) ondernemers tegenaan lopen.

En ik hoop dat jij dat ook niet (meer) doet.

Want iedereen is vanaf nul begonnen. Ook die personen met een megabereik.

 

Succes,

 

PS: mijn ego vindt hartjes op Instagram super leuk dus als je ooit ns zou kijken, hou je niet in met op het scherm te tikken 🙂 

 

 

 

Klik gerust eens door onze categorieën heen: