Page content

Hoe zorg jij voor je zakelijke zichtbaarheid?

Klanten vinden lijkt voor sommigen piece of cake, terwijl anderen er blijvend mee worstelen. Wat is het geheim van de echte klantenmagneten denk je? En hoe zie jij dat voor jezelf? En wat is nu de realiteit en jouw droombeeld?

Referrals zijn bv. een goede manier om aan nieuwe contacten te geraken, maar ook dan dien je je product en jezelf nog steeds te verkopen. Mensen kopen immers van mensen ipv bedrijven is het principe achter GUNFactor. Je kan de definitie altijd nalezen op: GUNFactor: wat is dat nu eigenlijk?

Als je wil weten hoe je best aan die referrals komt, kan ik je het boek ‘Hoe LinkedIN nu echt te gebruiken’ van Jan Vermeiren en Bert Verdonck zeer aanraden. Je kan het trouwens GRATIS downloaden op : http://www.how-to-really-use-linkedin.com/nl/

Hoe zorg je er nu voor dat je jouw zakelijke zichtbaarheid kan optimaliseren? Bestaat er een succesformule voor?

Bloggen + Charisma = Succes

Bloggen zorgt ervoor dat je online als een expert wordt gezien en charisma zorgt offline voor die zakelijke zichtbaarheid en aantrekkingskracht. DE ultieme combinatie om een klantenmagneet te worden of gezien te worden als een specialist. Ook je personeel zal dit ten zeerste appreciëren, je rol als leider wordt er enkel sterker door.

Heb je het gevoel dat dit enkel is voor mensen die 1 op 1 werken zoals coaches ed en dat je door grote bedrijven zo zeker niet gaat gevonden worden of dat het voor jouw bedrijf niet werkt? Het tegendeel is waar! Zo is er bv. Ellen de Lange-Ros van Faxion (www.faxion.nl). Ellen doet marktonderzoek voor zowel grote als kleine bedrijven én wordt ook door die grote bedrijven gevonden door haar blog. Hetzelfde voor Jan Vermeiren (www.network-coach.be), Johan D’Haeseleer (www.extratijd.be)…..

Bloggen zorgt ervoor dat je wordt gevonden omwille van jouw expertise en jouw kijk op bepaalde dingen. Het grote voordeel daarvan is dat potentiële klanten zich al direct herkennen en weten dat wat jij doet, voor hen perfect is als de oplossing voor hun probleem.

Is bloggen dan sector gebonden? Nee, het kan echt voor elke markt waarin jij actief bent. Belangrijke regels van bloggen zijn:

  1. kies een doelgroep en niche
  2. maak contact met die doelgroep
  3. schrijf over oplossingen die hen kunnen helpen

Wat heeft Charisma daar dan mee te maken?

Stel je het volgende voor: je leest wekelijks een wervende blog van iemand en je bouwt daarbij een bepaald beeld op (onze hersenen werken nu eenmaal visueel) dat heel erg positief is. Na een tijdje ontmoet je die persoon in levende lijve en de passie en het enthousiasme waarmee die man/vrouw zijn artikels schrijft, is nergens terug te vinden. Kans is klein dat je ooit klant zal worden…. Of wel?

Zelfs ondernemers die geen directe acquisitie meer hoeven te doen, komen wel op openbare plaatsen om zichzelf zakelijk zichtbaar te maken. Zo nemen ze bv. deel aan andere trainingen, geven ze een presentatie, zijn ze op een netwerkevent of zelfs gewoon bij de bakker. Je snapt het plaatje wel: er bestaat ook een offline wereld naast die online.

En dus speelt Charisma een héél erg belangrijke rol in die zakelijke zichtbaarheid en dat spontaan aantrekken van nieuwe klanten.

Want we willen toch allemaal een bedrijf waarin we onze aandacht ten volle kunnen richten op datgene wat we het liefste doen? En dat is volgens mij niet je zorgen maken of er wel genoeg klanten zullen zijn, dure reclamecampagnes voeren die niks opleveren….

Je hebt ooit vanuit een passie gekozen om ondernemer te worden. Zorg ervoor dat je die passie ten volle kan beleven!

Wil je echt meer weten van Bloggen + Charisma = Succes?

Doe dan mee met het GRATIS online Webinar op vrijdag 24 februari om 11.00.

Stan Lensen (www.vrijewerker.nl) deelt zijn expertise over bloggen, ikzelf doe dat over offline zichtbaarheid.

Doe je mee? Schrijf je in: bloggen+charisma=succes

Comment Section

1 reactie op “Hoe zorg jij voor je zakelijke zichtbaarheid?


Door Katrin Van de Water op 16 februari 2012

Zichtbaarheid, online en offline is een essentieel onderdeel van Personal Branding. Gevolg is dat je inderdaad gebeld wordt voor datgene wat je het liefste wil. Bloggen is een middel om dit te bereiken, je kan het effect nog versterken door overal in de social media melding te maken van je blogartikel. Helemaal mooi wordt het als de pers dit oppikt en je artikels gaat publiceren, dan geniet je dagelijks van expertstatus!

Veel plezier en succes!
Katrin Van de Water

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: