Page content

Waarom heb jij te weinig klanten? En te weinig omzet? De crisis? Of nee, dat is n excuus…

Hoe is het intussen met jou? En hoe gaat het met de groei van je bedrijf? Hoe is je omzet tov de eerste maanden van 2012?

Ik krijg de laatste weken veel vragen van solo-ondernemers zoals jij. Zij willen snelle tips en to do’s om hun onderneming te stimuleren. Het is nl. voor veel solo-ondernemers een heel moeilijke tijd en velen vechten om het hoofd boven water te houden.

Maar de echt gedreven ondernemer zoals jij laat zich niet zo snel kisten en zoekt naar alternatieven en nieuwe opportuniteiten. En die zijn er volop voor solo-ondernemers, veel meer dan voor grote bedrijven momenteel.

Uit de talloze gesprekken die ik afgelopen tijd heb gevoerd, komende steeds dezelfde thema’s naar boven:

 

  • geen idee hoe een keuze te maken voor een goeie doelgroep en niche en dus veel moeite om klanten aan te trekken
  • schrik om goede prijzen te vragen uit vrees dat de klant dan bij de concurrent koopt (terwijl prijs meestal geen doorslaand koopmotief is)
  • geen systeem voor verkoop en marketing (en daardoor geen stabiel inkomen en onzekerheid over de toekomst)
  • twijfel allerhande over welke stap de beste is om te zetten (en dus stilstand)

Bovenstaande zijn ook de meest belangrijke redenen voor stagnatie of gebrek aan groei in een bedrijf. Het is dan ook van het grootste belang om deze lijst op orde te hebben (en er anders mee aan de slag te gaan!).

Steeds vaker hoor ik van solo-ondernemers die al een tijdje bezig zijn, dat het niet meer zo makkelijk gaat als vroeger. Soms steken ze dat op de crisis maar de meesten beseffen dat dat niet de echte oorzaak is.

Hoe zit dat bij jou? Wat is de oorzaak voor jouw stilstand of achteruitgaan?

Waar ligt dan wel het antwoord?

Feit is dat de technieken zoals flyers en advertenties niet meer werken. Veel solo-ondernemers zoeken hun heil dan op het internet, maar weten ook daar vaak niet wat er nodig is om resultaat te krijgen.

De economie verandert heel snel en enkel die solo-ondernemers die bereid zijn de nieuwe vaardigheden te leren, zullen verzekerd zijn van een bloeiende toekomst.

Ik ben er echt heel erg van overtuigd dat er een hele nieuwe tijd aanbreekt waarin solo-ondernemers nog meer de spil van de economie vormen.

Voordeel is dat je als solo-ondernemer snel je koers kan bijstellen.

Mijn missie is dat veel meer solo-ondernemers een groter bereik krijgen en daardoor meer klanten kunnen helpen met hun passie. Als veel meer solo-ondernemers leren hoe ze een goed inkomen kunnen verdienen, dan wordt de wereld vanzelf een betere plaats. Dat geloof ik echt rotsvast en daar wil ik graag een bijdrage aan leveren.

Ik heb als KlantenMagneetCoach daarom iets bedacht om jou als solo-ondernemer te helpen in je worsteling:

Een Business Boost Call om met jou te kijken wat het grootste obstakel is dat je momenteel tegenhoudt om te bereiken wat je wil bereiken.

Het is een gratis gesprek van 30 min voor een beperkt aantal mensen (gezien de beperkte tijd die ik momenteel beschikbaar heb).

Het is een fantastische en heel laagdrempelige manier om aan de slag te gaan en te weten wat jouw volgende stap is.

Je opgeven doe je via de knop en kan tem vrijdag 15/3/2013:

 

Comment Section

0 reacties op “Waarom heb jij te weinig klanten? En te weinig omzet? De crisis? Of nee, dat is n excuus…

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: