Page content

Hoe je meer ideale klanten aantrekt door vandaag met dit ene ding te beginnen

Hoe je meer ideale klanten aantrekt door vandaag met dit ene ding te beginnen

Wist je dat succesvol ondernemen an sich eigenlijk kinderspel is? En dat meer ideale klanten aantrekken ook helemaal niet zo moeilijk is? Ik weet het, ik heb ook lang gedacht dat een bedrijf uitbouwen één en al worsteling gecombineerd met super hard werken was.

Nu hoor je mij niet zeggen dat hard werken geen vereiste is. Voor niks gaat echt enkel de zon op. Er zijn verschillende manieren van ‘hard’ werken. Uiteindelijk is er maar 1 ding waar je aandacht voor dient te hebben, indien je wil groeien met je bedrijf.

Het is geen geheime strategie of een ‘ik heb de code gekraakt’ manier. Nee, het is eigenlijk heel simpel boerenverstand.  Net dat laatste durven we wel eens uit het oog te verliezen ! Onze mailbox loopt elke dag vol met nieuwsbrieven allerhande met verschillende dingen die we moeten doen. Het new Shiny Bright Object is een dagelijkse uitdaging.

Wat is die boerenverstandregel?

 

Besteed volop aandacht aan ZICHTBAAR zijn. De manier waarop maakt zelfs niet zoveel uit. Zo lang je het maar doet EN het vooral ook ontzettend plezierig vindt. Er zijn tig methodes en je vindt vast eentje dat echt bij jou past.

Zo lang je de wereld maar laat zien/horen dat jij en je oplossing bestaan.

1 kanttekening: je moet er uiteraard wel voor zorgen dat je zichtbaar wordt op een manier die jouw ideale klant ook leuk vindt. Anders is het tevergeefs water dragen, maar dat spreekt voor zich. Zo zal je de HR manager van die flinke KMO met jouw boodschap niet op Facebook, maar ongetwijfeld wel op LinkedIN bereiken.

Zichtbaar & Zichtbaar

 

Om echt resultaat te krijgen, dien je het wel goed aan te pakken. Het is heus niet voldoende als je af en toe een berichtje post op Facebook of Twitter. Nee, jij neemt stelling in. En creëert voor jezelf op die manier een unieke plek in de markt.

Dat brengt ook met zich mee dat je bereid moet zijn om om te gaan met kritiek. Je kent vast het spreekwoord Hoge Bomen…. Maar als je helemaal durft te gaan staan voor wie jij bent, wat jouw mening is en waarin jij echt geloof, dan word je echt hyper interessant. Dan geef je je volgers redenen te over om je in de gaten te blijven houden en je steeds opnieuw te blijven volgen. En dan pas worden al je acties interessant.

Zo zijn er een aantal voorbeelden van ondernemers wiens blog ik altijd lees en dat niet alleen, ik zal hen ook met plezier aanprijzen en zelf onder de aandacht brengen.

Zo is er bv.

Els Deboutte

Valerie Maes

Kitty Kylian

Else Kramer

Zijn er geen interessante mannen?

 

Toevallig allemaal vrouwen. Alhoewel, misschien is het geen toeval. Want deze vrouwen delen allemaal hetzelfde: ze zijn, net zoals ikzelf, no nonsens en rechtdoor zee. What you see is what you get.

Ik hou daarvan, maar er zijn genoeg anderen die dat helemaal niks vinden. Even prima. Maar door stelling te durven nemen en echt je mening te geven, scheid je direct ook ’t kaf van het koren.

Potentiële klanten die contact met jou opnemen, weten op voorhand al wat ze kunnen verwachten. Die hebben zichzelf al overtuigd dat jij qua aanpak en persoonlijkheid helemaal bij hen past. Jij wordt op die manier super interessant. En je trekt eindelijk die klanten aan die ook qua karakter echt bij je passen.

Enkel stelling is niet genoeg

Je kan dan misschien wel een sterke eigen mening hebben over (verschillende) zaken, als je niet deelt met de wereld, dan gebeurt er nog steeds niks.

Een plan van aanpak is dan ook wel zo handig. Beslis welke 3 methodes jij het leukst vindt om echt zichtbaar te worden. En geef daar al je aandacht aan. Je zal zien dat er dan mooie dingen gebeuren.

2 vragen aan jou:

 

– Welke stelling neem jij in?

– Wat zijn jouw 3 methodes om full force zichtbaar te zijn?

 

 

Klik gerust eens door onze categorieën heen: