Page content

Waarom je zonder nieuwsbrief dubbel zo hard moet werken

Dit is voorbeeld content – dit artikel is officieel gepubliceerd op TheNextTrainer door Stijn Zeeman.

Zonder nieuwbrief dubbel zo hard werken

Dit (c) flickr @euzesio

Een nieuwsbrief als klantenbinding?

“Nee joh. Ik lees zelf nooit nieuwsbrieven.
Die verwijder ik meteen uit mijn e-mailbox.
Dat werkt echt niet. Social Media. Dat is het!”

Herkenbaar?

Als je het mij vraagt. Een gemiste kans.

De nieuwsbrief is absoluut niet dood. Integendeel.

Als je het NIET gebruikt, moet je dubbel zo hard werken.

Ik zal je uitleggen waarom.

De gouden combinatie

Als zelfstandige trainer zal ik mij juist richten op de gouden combinatie:
Een website met nieuwsbrief.

We hebben je het al vaker verteld, maar als je echt wilt dat je website voor jou gaat werken, dan zul je daar tijd in moeten investeren.

Een statische website kost alleen maar tijd en levert weinig op.

Maak je van je website een waardevolle blog. Dan is die niet meer te stoppen.

Alleen vandaag wil ik het met jouw hebben over die nieuwsbrief.

Weg met die oersaaie nieuwsbrief

Je weet wel. Die oersaaie nieuwsbrief die niemand leest.

Laten we daar direct voor altijd mee afrekenen. Vanaf nu heet de nieuwsbrief een e-zine. Een elektronisch magazine die je doelgroep maar al te graag wilt ontvangen.

Het is niet meer die oersaaie nieuwsbrief waarin JIJ alleen vertelt over JEZELF. Wat JIJ hebt meegemaakt, hoe goed JIJ bent en JOUW succescases.

Nee, een e-zine is er speciaal voor je doelgroep om hen nog beter te maken. Dit doe je door jouw expertise daarin te delen.

Niet door te zeggen dat je goed bent, maar je laat het echt zien. Je helpt je doelgroep met tips.

Als zij zich niet abonneren lopen zij waardevolle informatie mis, waardoor het hen meer tijd kost om hun doel te bereiken. Dat willen ze niet.

Zo’n e-zine is essentieel voor een snelle en effectieve groei van je trainingspraktijk.

Zonder nieuwsbrief staat de deur wagenwijd open

Vaak richten trainers zich op social media en vergeten deze e-zine (nieuwsbrief).

Slimme trainers niet. Die investeren tijd in deze e-zine.

Website illusie #1 is als je denkt dat bezoekers vaker terugkomen. Dat is niet zo. De meeste komen 1 keer en nooit meer. Het is hard, maar waar.

Met het aanbieden van een e-zine dicht je dit gat.

Als je bezoekers je blog artikel interessant vinden, dan melden zij zich aan op je e-zine. Ze willen meer van zulke waardevolle artikelen ontvangen.

Dit heeft als groot voordeel voor jou, dat jij exact weet WIE geïnteresseerd is in MEER. Je hoeft er niet meer naar te gissen. Je bezoekers geven het vanaf nu af aan zelf aan.

Ze zetten zichzelf op jouw lijstje met leads.

Maar er is nog een veel groter voordeel:

“Zonder nieuwbrief moet je dubbel zo hard werken”

Als je bent begonnen met het publiceren van artikelen op je website, dan heb je vast ook gemerkt dat dat (veel) tijd kost.

Je wilt natuurlijk als je dan iets publiceert dat dit direct door zoveel mogelijk en de juiste mensen gelezen wordt.

Dat bereik je NIET door het te publiceren op je website en maar te hopen dat er weer iemand langs komt.

Je zult je waardevolle informatie moeten afgeven bij je doelgroep. Keer op keer.

Dat kan eenvoudig als je een e-maillijst hebt opgebouwd doordat bezoekers zichzelf hebben geabonneerd op je e-zine.

Zij willen jouw nieuwe blog artikel wel ontvangen. Zij zitten er juist op te wachten.

Moet je nagaan wat er gebeurt:

Je e-maillijst breidt zich in de komende maanden uit van 10, 20, 100, 500 naar 1000 abonnees.

In het begin lezen maar 10 mensen je blogartikel. Verspreidt slechts 1 persoon het. Na een half jaar lezen met 1 extra e-mail wel meer dan 250 mensen je artikel waarvan 25 het verspreiden. Waardoor er weer 10 nieuwe bezoekers (potentiële klanten) zich inschrijven op je e-maillijst.

Het is een olievlek die niet meer te stoppen is.

Mijn stelling: “Zonder nieuwbrief moet je dubbel zo hard werken”

Hoe denk jij daarover? Wat is jouw ervaring?

Laat het mij weten hieronder in een reactie. Dank je wel!

Dit is voorbeeld content – dit artikel is officieel gepubliceerd op TheNextTrainer door Stijn Zeeman.

Comment Section

0 reacties op “Waarom je zonder nieuwsbrief dubbel zo hard moet werken

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: